Tragický příběh nenaplněné lásky a její předčasné smrti upravil slovenský režisér Dušan Rapoš ve formě rockové opery. Rapoše znají čeští diváci především jako autora trilogie Fontána pre Zuzanu. Málokdo ovšem ví, že kromě hudby k filmům a scénickým projektům je také autorem prvního slovensko-amerického baletu Děti Titanicu, který vytvořil pro Balet Slovenského národního divadla. Právě proto se ujal nejen režie opery, ale je také autorem hudby i libreta.

noční Paříž

Texty árií zpracovala jeho dlouholetá manželka Eva Vejmělková, kterou autor poznal právě při natáčení „Fontány“, kde byla obsazena do hlavní role.

Premiéra proběhla v roce 2010 v pražské O2 Aréně, kde se v hlavní roli Petra představil populární italský tenorista Gianluca Terranova z Milána, v roli Lucie římská operní diva Rossela Ruini a v roli Ježíše vycházející tenorová hvězda Arancam Festa z Monte Carla. Současně s nimi vystoupilo na sto padesát umělců z České republiky, Slovenska, Itálie, Německa, Francie, Monaka, Polska, Ruska a Velké Británie.

 pařížské metro

Děj umocněný technologiemi

 

Petr a Lucie je v původní i upravené verzi příběhem romantické naivní lásky, která vzplane v pařížském metru, kam se lidé v hrůze padajících bomb utíkají schovat. A právě v tomto temném úkrytu se potká Petr Aubier s mladičkou malířkou Lucií. Hluboká náklonost zahalí oba milence do vlastního světa, kde oba zapomenou na válečné hrůzy a fakt, že má být Petr zanedlouho povolán do války. Na Velký pátek se rozhodnout slíbit si svoji lásku v chrámu svatého Gervásia a Protásia, kde oba při bombardování zahynou.

Autoři rockové opery zakomponovali do děje všechny současné technologické možnosti. K umocnění romantického příběhu využili baletního souboru Velkého divadla v Moskvě, který v choreografii Jaroslava Moravčíka dokonale využil všech prostor scény.

Plastičnost příběhu byla dotažena do dokonalosti díky řadě LED obrazovek, kde běžel paralelní děj, prolínající se s děním na scéně.