Věnujme pozornost duševnímu zdraví

Každému z nás se to může přihodit. Máme příliš mnoho práce, anebo naopak vůbec žádnou. Co s takovou situací? Trvá-li příliš dlouho, může se podepsat na našem psychickém stavu; staneme se labilními, a dlouhodobý stres nás zažene až k nepříjemným depresím. Ale být to tak nemusí. Pokud již nějakou dobu cítíme neobvyklý psychický tlak, je třeba se obrátit na odborníka. Dlouhodobé bolesti, vztahové nesrovnalosti, nespavost, pocit osamělosti, strach či výkyvy nálady – to jsou varovné symptomy a právě tohle všechno by mohlo k depresi vést.

affettuoso-carloso-1-1505380     

 

Pomocnou ruku nám může podat psychoterapeut. Jen bychom se na něj měli obrátit včas. Čím dříve se s léčebnou terapií začne, tím rychleji se naučíme odbourávat stres, budeme lépe spát a zase začneme své každodenní povinnosti zvládat na jedničku.

Pro toho, kdo se chystá odbornou pomoc vyhledat, je tu psychoterapie Praha. PaedDr. Drahomíra Šínová patří mezi odborníky, kteří svým, nejen profesním, ale rovněž lidským empatickým přístupem dokáží navázat s klientem vztah, založený na důvěře – klient se přestane ostýchat a o svých problémech se rozhovoří. A to je základní krok k úspěšné terapii.

despair-1436325    

S čím vším a kdy nám tedy může psychoterapie pomoci? Hlavně v takových situacích, kdy potřebujeme porozumění, oporu a nový směr:

  • Psychoterapie, poradenství – určeny jsou jak pro jednotlivce, tak i páry ve složitých životních situacích, či pro celé rodiny. Po psychoterapeutických rozhovorech je možné spojenými silami dojít ke konstruktivnímu řešení problému.
  • Terapie emocí – je důležité naučit se pracovat s vlastními emocemi, tzn. například zvládat vztek, strach či úzkost, výkyvy nálady, které nám přinášejí do života nejen určitý dyskomfort, ale mohou vyústit i v duševní nebo tělesné onemocnění.
  • Masáže a relaxační techniky – pomohou s nespavostí, uvolňují organismus při stresu, významně přispívají při léčbě těla i duše.